1. Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.
2. Partene
Selger:
Firmanavn: Sport1 Tuven AS (SportsDeal)
Organisasjonsnummer: 997181557MVA
Postadresse: Tuvenbøygen 2, 3676 Notodden
Epost: kundeservice@sportsdeal.no
Tlf: 350 11 740 (09.30-14.00 hverdager)
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
3. Pris
Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. Det er ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift, fakturagebyr og fraktkostnader. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, merverdiavgift, frakt og fakturagebyr. Alle priser i nettbutikken Sportsdeal.no er oppgitt i NOK.
Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.
Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.
Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.
Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.
Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for produktets ordinære verdi.
4. Produkter
Alle størrelsesanbefalinger er veiledende og vil naturligvis ikke passe for alle. Dersom ditt produkt ikke passer, kan ikke SportsDeal stå til ansvar for valg av størrelse.
Bilder vi bruker i nettbutikken er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.
5. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
6. Betalingen
Walley Checkout
I samarbeid med Walley tilbyr vi betaling med Walley Checkout. Walley Checkout samler alle de viktigste betalingsmåtene i en og samme løsning - velg mellom Vipps, kortbetaling, faktura eller delbetaling (betalingsalternativene kan variere over tid). Du bestemmer selv hvilken betalingsmåte du ønsker å benytte i kassen, før du bekrefter kjøpet.
Faktura eller delbetaling innebærer at du får varene hjem til deg før du betaler. Du kan deretter velge om du vil betale hele beløpet med en gang, eller om du ønsker å dele det opp i mindre deler. Forfallsdatoen kan variere, og angis på faktura eller delbetalingsanvisningen som sendes til deg. Leveringsmåten samt eventuelle avgifter vises i kassen før du bekrefter kjøpet. For å delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Collector Bank AB (registrert innehaver av varemerket Walley) før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtalen, se my.walley.no.
En mindre kredittvurdering vil bli utført, og dette innebærer at dine kredittopplysninger blir innhentet. Ved forsinkelser eller manglende betaling blir det bli lagt til en forsinkelsesavgift samt forsinkelsesrenter. Fullstendige vilkår for Walley finner du her: Vilkår og SECCI.
På my.walley.no kan du se alle fakturaene dine fra Walley
Kortbetaling og Vipps
I samarbeid med Walley, tilbyr vi kortbetaling og betaling med Vipps. Ved kortbetaling eller Vipps-betaling blir betalingen reservert på ditt kort/konto når du legger inn en bestilling på sportsdeal.no. Når varen er bekreftet sendt fra Sportsdeal.no vil betalingen bli gjennomført fra ditt kort/konto.
Faktura
I samarbeid med Walley, tilbyr vi faktura og delbetaling. Betale senere innebærer at du får varene hjem til deg før du betaler. Du kan deretter velge om du vil betale hele beløpet med en gang, eller om du ønsker å dele det opp i mindre deler. Forfallsdatoen kan variere, og angis på faktura eller delbetalingsanvisningen som sendes til deg. Leveringsmåten samt eventuelle avgifter vises i kassen før du bekrefter kjøpet. For å delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Collector Bank AB (registrert innehaver av varemerket Walley) før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtalen, se my.walley.no.
Konto
I samarbeid med Walley tilbyr vi delbetaling via konto. Konto innebærer at du får varene hjem til deg før du betaler. Du kan deretter velge om du vil betale hele beløpet med en gang, eller om du ønsker å dele det opp i mindre deler. Forfallsdatoen kan variere, og angis på faktura eller delbetalingsanvisningen som sendes til deg. Leveringsmåten samt eventuelle avgifter vises i kassen før du bekrefter kjøpet. For å delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Collector Bank AB (registrert innehaver av varemerket Walley) før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtalen, se my.walley.no.
Delbetaling
I samarbeid med Walley tilbyr vi fast delbetaling. Dele opp innebærer at du får varene hjem til deg før du betaler. Du kan deretter velge om du vil betale hele beløpet med en gang, eller om du ønsker å dele det opp i mindre deler. Forfallsdatoen kan variere, og angis på faktura eller delbetalingsanvisningen som sendes til deg. Følg din avbetalingsplan ved å betale inn det faste beløpet som fremkommer på din faktura. Leveringsmåten samt eventuelle avgifter vises i kassen før du bekrefter kjøpet. For å delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Collector Bank AB (registrert innehaver av varemerket Walley) før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtalen, se my.walley.no.
7. Levering
Hos oss kan du velge mellom ulike fraktmetoder.
1. Fri frakt på bestillinger over 999NOK <- Ved pakker innenfor posten sine normale mål (120 x 60 x 60. 240cm Lenge eller Lenge + Omkrets = 360 cm)
Velger du dette alternativet vil det bli gratis frakt på din bestilling. Da bestemmer vi hvilken fraktmetode som egner seg best for din bestilling. I dag har vi «Posten- Pakke i Postkasse», «Posten - Norgespakke», «Posten - Hjemleverig» & «Posten - Bedriftspakke» hvis den passer postkassen blir den levert der, hvis ikke henges den med pose på døren. Du vil da motta varslig på SMS og E-post at pakken er hengt på døren.
Vi sender varene normalt 1-5 dager etter bestilling, etter det følges postens fremkomsttider.
2. 49NOK i frakt på bestillinger under 999NOK er for leveringsalternativ Pakke i Postkasse
Dette alternativet har en pris på 49NOK, avhengig av vekt på pakken. Her velger vi en anbefalt leveringsmetode for deg.
Ved levering med pose på døren står kjøper selv ansvarlig for varen etter registrert utlevering av Posten/Bring.
3. 99NOK i frakt på bestillinger under 999NOK og 49NOK på bestillinger over 999NOK er for leveringsalternativ Hjemlevering
Dette alternativet har en pris på 99NOK/49NOK, avhengig av vekt på pakken. Her blir du kontaktet 60-30min før pakken leveres på døren din av postmann. Er du ikke tilgjengelig for mottak kan du be postmannen sette pakken ved døren eller ved ønsket sted. Hvis ikke sendes denne til nærmeste hentested.
Ved bestilling av gjensetting står kjøper ansvarlig for varen(e) ved bekreftet levering av posten/bring.
Les bring sine vilkår her: Vilkår gjensetting
4. Fraktalternativ Hent Selv
Dette alternativet er for deg som ikke ønsker å få tilsendt bestillingen til deg men heller ønsker å hente den hos oss. Hent selv er gratis.
Bestillingen kan hentes hos oss alle hverdager fra 09:00-15:00 på adresse: Inger Floods Veg 14, 3676 Notodden (Hovedinngangen ved parkeringen)
Har du valgt Hent Selv men ikke henter pakken din innen 14. dager etter du har fått beskjed på mail fra oss vil ordren din bli kreditert med et "ikke hentet" gebyr på 79NOK
Velger du alternativet Hent Selv men ønsker å endre til et annet alternativ må du betale for mellomlegget på fraktalternativet.
5. Pakker over posten sine normale mål som vil si.
Maks reell vekt: 35kg
Maks. format: 240 cm lengde, eller lengde + omkrets = 360 cm
Er pakken over 120 x 60 x 60 cm fratrer gratis frakt og egne priser gjelder.
Posten - Norgespakke (O/standard lengde) 199NOK
Posten - Hjemlevering + 199NOK
8. Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøper når han/henne, eller hans/hennes representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.
9. Angrerett
Hos SportsDeal har du 100 dagers bytte-, retur-, angrereturrett på ubrukte. Dette forutsetter at du gir oss beskjed før fristen er utløpt.
Undertøy, badedrakt og bikiniunderdeler kan ikke byttes/returneres. Sports-BH kan returneres, men ved retur må den være uten deodorantflekker/lukt.
Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpetidspunktet, innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en e-post når din retur er ferdigbehandlet. Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.
Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på my.walley.no . Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunden. Walley kan kontaktes på telefon 22 41 14 55 eller på e-post: hello@walley.no
Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Collector ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer slik at de får sørget for tilbakebetaling.
Du har også anledning til å legge inn kontonummer på min side i collectorbank - my.walley.no
1. For å få tilbakebetalt beløpet og/eller få godkjent bytte. skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasje, med alle merkelapper hengene på, og uten lukt eller merker.
NB: Sko/Fottøy anses kun som originalemballasje med sko + eske. Sko esker skal pakkes i egen pose. Etiketter, teip o.l som ødelegger orignalesken på skoene skal ikke påføres.
2. Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasje, merkelapper, sko etter punkt over, anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebtaling.
3. Vi har et returgebyr på 79NOK for returer u/bytte ved bruk av vår returetikett fra posten for å drekke frakt frem og tilbake til oss.
10. Leveringer og forsinkelser
Vi operer med det vi har valgt å kalle ærlige leveringstider. Det er også grunnen til at vi i dag har som mål å sende varen innen 1-5 virkedager fra oss. De varene som vi har på lager går stort sett samme dag, senest dagen etter. Andre varer må vi hente fra hovedlager og da kan det gå opptil 5 dager før vi får sendt dette fra oss. Normalt 3 dager. Leveringstider utover dette vil du få nærmere beskjed om i egen epost.
Er du usikker på din ordrestatus er det bare å ta kontakt med oss, så skal vi hjelpe deg med nærmere informasjon.
11. Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis det er en mangel/feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss, for å videre dokumentere hva som er problemet med varen. Vi krever da nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler. Hvis noe er skadet/merker/flekker/lukt på produktet når du mottar pakken fra oss må du kontakte oss med det samme for å informere om dette slik at vi får registrert dette på din ordre hvis du skal returnere produktet.
Vær oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.
Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare - gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om utsolgtsituasjoner.
Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis for oss om at varen er handlet i vår butikk.
Ved reklamasjon får kunden tilbakebetalt samme beløpet for reklamasjonsvaren som da den ble kjøpt, eller ny vare dersom vi fremdeles har produktet på lager.
Du har 14 dager på å levere/sende inn din reklamasjon etter den har blitt godtkjent av Sportsdeal. Du vil få tilsendt en returetikett enten på mail eller epost som kan brukes til dette. Får du en erstattende vare gjelder 14 dager fra du har mottatt den nye varen av oss. Mottar du ny vare men velger å ikke levere inn den reklamerte varen innen 14 dager vil vi fakturere deg for varen du har levert inn.
Har vi ikke tilsvarende vare på lager som din reklamasjon vil du bli refundert for varen når vi mottar denne hos oss. Går det over 14 dager før du leverer inn varen må du sende inn en ny reklamasjon med nye bilder for å få godkjent refusjon.
Bytte og retur tar ofte opp til 3 uker fra du har sendt varen i retur. Returskjema vedlegges fysisk i din bestilling, samt en link sendes i ordrebekreftelsen.
Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på my.walley.no . Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunden. Walley kan kontaktes på telefon 22 41 14 55 eller på e-post: hello@walley.no
På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss. Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er.
12. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.
Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han
venter urimelig lenge med å fremme kravet.
Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren
heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.
Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.
Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling.9 Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.
Gebyr ved uavhentede varer: Dersom kjøperen unnlater å hente bestilte varer, belaster SportsDeal kjøper med et gebyr, dvs retur- og ekspedisjonskostnader (kr 199,-+199,-) samt påløpte renter og gebyr ved fakturakjøp. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.
13. Garanti
Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.
14. Personopplysninger
Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper.
15. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.