Hei og velkommen til SportDeal. Du er nå inne på vår kundeservice side, her skal du finne all informasjon du har behov for. 

Føler du for å ringe oss benytter du nummeret under, eller send oss en epost ved å bruke skjemaet. 

Ha en flott dag!

(mandag - fredag 09:30 - 14:00)

SEND EPOST

Legg til bilder eller screenshots om det kan gjøre det enklere for oss.

BYTTE

Metode 1 (raskest)
Legg inn ny bestilling på det du ønsker å bytte til.Skriv inn ordrereferansen på returskjema for ny og gammel ordre (se fremgangsmåten under).Da krediteres summen for den gamle ordren når vi mottar den uten noe ekstra kostnad.

Metode 2
Send varen(e) tilbake til oss (se fremgangsmåte), så sender vi ut de nye varen(e) etter dem er mottatt av oss.

Fremgangsmåte

Fremgangsmåte for metode 1 & 2:1. (Kun metode 1) Legg inn ny bestilling i nettbutikken på den varen du ønsker å bytte til og skriv ned det nye ordrereferansen på returskjema. (returskjema finner du HER)

2. Fyll ut returskjemaet og kryss av for ”Bytte” i returårsak. (returskjema finner du HER)

3. Hent ut en retur postlapp, 2 muligheter: 

  • 3.1: For bytte av vare(r) opp til 2 kg: Returfraktseddelen henter du ned https://www.posten.no/retur/. Bruk så ReturID: spor-22992 og fyll inn nødvendig informasjon.
  • 3.2: For bytte av vare(r) over 2 kg: Ta kontakt med oss via skjemaet over så sender vi deg en returseddel på epost.

4. Lever den til nærmeste Postkontor/Post i butikk. Vi tilbyr GRATIS bytte dersom du følger denne veiledningen.

Hvis du ønsker å bytte en salgsvare, ta kontakt med kundeservice via skjemaet over.

Returskjema

Last ned returskjema her: Returskjema

Vilkår

Skal det byttes til en dyrere vare, så må metode 1 benyttes. Dette da vi ikke har mulighet til å trekke/legge til større beløp på kort/faktura. 

For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasje, med alle merkelapper hengende på, uten lukt eller merker.

Åpne originalemballasjen så fint det lar seg gjøre. Om du mottar en vare uten emballasje fra oss ser du bort fra emballasjen, mens resten av punktene gjelder.

Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasje, merkelapper eller med lukt/merker vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling.

RETUR

Fremgangsmåte

1. Fyll ut returskjemaet. (returskjema finner du HER)

2. Legg returskjemaet sammen med det du skal returnere. Bruk gjerne SportsDeal-posen du mottok fra oss eller en annen tett forpakning dersom du ønsker det.

3. Hent ut en postlapp som tapes på utsiden av pakken. 2 muligheter:

Dersom du ønsker å velge annen forsendelsemetode enn vår returetikett, er det selvsagt helt opp til deg.

4. Lever den til nærmeste Postkontor/Post i butikk.

Pris

Pr. i dag har vi ett returgebyr på 79 kroner når vi mottar pakken fra deg. Prisen dekker fraktkostnadene som du normalt ville tatt selv. 

Tilbakebetaling

Når vi har behandlet returen sørger Collector for oppdatert faktura eller for tilbakebetalingen.

Dersom du har valgt faktura og ikke betalt den, vil varen slettes fra fakturaen. Dersom du har betalt med kort føres pengene direkte tilbake til samme kort, ved betaling med faktura vil Collector kontakte deg for kontonummer.

Tilbakebetalingen skjer normalt innen 7 virkedager etter at vi har gitt beskjed til Collector om refundering. Du kan logge deg inn på https://www.collector.no/login/ for å få oversikt over dine utestående beløp samt betalingsinformasjon. 

Om du returnerer noe uten å bestille noe annet i bytte trekker vi fra 79 kr i returgebyr fra summen.

Returskjema

Last ned returskjema her: Returskjema

Vilkår

For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasje, med alle merkelapper hengende på, uten lukt eller merker.

Åpne originalemballasjen så fint det lar seg gjøre. Om du mottar en vare uten emballasje fra oss ser du bort fra emballasjen, mens resten av punktene gjelder.

Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasje, merkelapper eller med lukt/merker vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling.

REKLAMASJON

Generell Reklamasjon

Dersom du oppdager en feil på en vare ber vi deg kontakte oss snarest mulig via dette skjemaet. 

Se også under skjemaet for varemerker med spesifikke reklamasjonsløsninger, kan raskt spare deg for mye tid. Når det er sagt så skal vi selvfølgelig hjelpe deg om du ønsker det

Feks: DWSXDFAAA

Forklar så nøyaktig som mulig hva som er feil og hva som evt har skjedd

Bergans

Den raskeste måten å løse denne på er å kontakte Bergans direkte, forklaring følger:

Ved reklamasjon av Bergans, så må det sendes en e-post til: kundesenter@bergans.com

Merk emnefeltet tydelig med "REKLAMASJON" og hva reklamasjonen gjelder. 

I e-posten må det ligge med bilde av skade/feil, samt kvitteringen fra ditt kjøp.

Hvis du ikke får tilbakemelding eller hjelp, ta kontakt med oss igjen så skal vi bistå for å få løst saken din.

Norrøna

Den letteste måten løse denne saken på er å kontakte Norrøna direkte, forklaring følger:

For reklamasjon på Norrøna, så trenger skjemaet i denne linken å fylles ut: https://www.norrona.com/nb-NO/hjelp-meg/registrere-serviceordre/

Du vil da få ett skjema som heter "Claim" når den er ferdig utfylt, denne må skrives ut og legges i pakken sammen med kvittering.

Skulle du derimot ikke få den hjelpen du har krav på er det bare å ta kontakt med oss så skal vi hjelpe deg med å løse saken.

Douchebags

Den letteste måten løse denne saken på er å kontakte Douchebags direkte, forklaring følger:

Alt av Douchebags tar direkte med dem her: https://douchebags.com/warranty 

Skulle du derimot ikke få den hjelpen du har krav på er det bare å ta kontakt med oss så skal vi hjelpe deg med å løse saken.

VANLIGE SPØRSMÅL (FAQ)

GENERELT

Om oss

SportsDeal Sport 1 Tuven

SportsDeal er en del av Sport 1 Tuven AS (Org: 997181557)

Sport 1 Tuven ( SportsDeal)Sport 1 Tuven er en familiebedrift som har hatt sunn økonomi i alle år. Hovedgrunnen til dette er hardt arbeid og gode innkjøp. Folk kommer til vår butikk i Notodden fra hele Østlandet pga de gode prisene. 

SportsDeal holder til i sentrum av Notodden, men har kun utsalg på nett. Her kan du finne en rekke av våre produkter, men utvalget av produkter kan variere fra nettbutikken til vår butikk.

Vi ønsker å yte service på et svært høyt nivå og gjør vårt beste for alltid å være tilgjengelige hvis det er noe vi kan hjelpe til med eller du trenger råd/tips enten det er på telefon, mail eller om du kommer innom vårt utsalgsted.

Vi bryr oss om deg og prøver å gi deg de beste rådene. Hos oss skal du ikke oppleve noen "bedrevitere", det er viktig for oss å lære av deg dersom du kan mer enn oss.

  • Sport 1 er ditt kvalitetsstempel
  • Sport 1 yter personlig service og veiledning
  • Sport 1 er din totalleverandør av sport- og friluftsutstyr
  • Sport 1 er store nok til å gi deg topp produkter til gunstige priser
  • Sport 1 betjener både elite og mosjonister
  • Sport 1 har 190 utsalgssteder over hele landet
Adresse

SportsDeal 

Telegata 6

3674 Notodden

Personvern

Personvern og Cookies

SportsDeal selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke denne informasjonen med tredjepart. Utenforstående kan kun få innsyn i denne informasjonen dersom de skal gjennomføre bestemte tjenester for oss. I slike tilfeller gjelder inngås strenge avtaler for å beskytte informasjonssikkerheten. Vi vil også alltid bestemme hvordan behandlingen av opplysningene skal foregå. SportsDeal er ansvarlig for behandlingen av personopplysningene som beskrevet ovenfor.

Vi bruker cookies, som de fleste andre nettsteder, for å bedre brukeropplevelsen av nettsidene våre.

En informasjonskapsel, eller «cookie», er en liten tekstfil som lagres i nettleserens minne. Disse brukes for eksempel til å ivareta brukervalg du gjør på siden, lagre handlekurven din og å analysere hvordan du bruker sidene våre slik at vi kan forbedre oss.

Disse tjenestene bruker vi på våre sider:

Zendesk

Dette er vår kundeservicemodul. Den gir oss blant annet muligheten til å tilby deg som bruker LiveChat direkte på nettsidene våre.

Sleeknote

Dette verktøyet behandler våre popups. Vi bruker dette til blant annet å gi deg muligheten til å enkelt melde deg på vårt nyhetsbrev.

Google Analytics

Dette er vårt analyseprogram. Vi bruker dette til å blant annet se hvor våre brukere kommer fra, hvor ofte de besøker siden vår og hvor trafikken inn kommer fra.

Google Tag Manager

Vi bruker Google Tag Manager for å administrere analyse og digitale tjenester

Addwish

Dette er vårt kunderelasjonsprogram. Vi bruker det for å analysere våre nyhetsbrev og oppførsel på nettsiden, så vi hele tiden sørger for at innholdet er relevant og verdsatt blant våre kunder

Mailchimp

Dette bruker vi til å sende nyhetsbrev til kunder som har meldt seg inn i vårt nyhetsbrev via kanaler tidligere nevnt.

Google Dynamic Remarketing

Criteo

Vi bruker disse for å vise deg interessante og relevante tilbud på sider utenfor sportsdeal.no der du ellers ville sett annonser som kanskje ikke ville vært interessante for deg

Slik kan du unngå cookies

Dersom du ønsker å unngå cookies, kan du deaktivere bruken av disse i din nettleser. Merk at ved å gjøre dette vil flere av funksjonene på sidene ikke fungere.

Internet Explorer
Google Chrome
Mozilla Firefox
Safari

Kjøpsbetingelser

1. Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

2. Partene

Selger:

Firmanavn: Sport1 Tuven AS (SportsDeal)

Organisasjonsnummer: 997181557MVA

Postadresse: Tuvenbøygen 2, 3676 Notodden

Epost: kundeservice@sportsdeal.no

Tlf: 350 11 740 (09.30-14.00 hverdager)

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

3. Pris

Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. Det er ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift, fakturagebyr og fraktkostnader. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, merverdiavgift, frakt og fakturagebyr.

Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.

Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.

Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.

Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for produktets ordinære verdi.

4. Produkter

Alle størrelsesanbefalinger er veiledende og vil naturligvis ikke passe for alle. Dersom ditt produkt ikke passer, kan ikke SportsDeal stå til ansvar for valg av størrelse.

Bilder vi bruker i nettbutikken er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.

5. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

6. Betalingen

Collector Checkout

I samarbeid med Collector Bank AB tilbyr vi betaling med Collector Checkout. Collector Checkout samler alle de viktigste betalingsmåtene i en og samme løsning. Velg mellom direktebetaling med kort, faktura eller delbetaling (betalingsalternativene kan variere over tid). Du bestemmer selv hvilken betalingsmåte du ønsker å benytte i kassen, før du bekrefter kjøpet. Kort- og bankbetalingen skjer smidig uten at du behøver å forlate siden.

Faktura eller delbetaling innebærer at du får varene hjem til deg før du betaler. Du kan deretter velge om du vil betale hele beløpet med en gang, eller om du ønsker å dele det opp i mindre deler. Forfallsdatoen kan variere, og angis på faktura eller delbetalingsanvisningen som sendes til deg. Leveringsmåten samt eventuelle avgifter vises i kassen før du bekrefter kjøpet.

For at du skal kunne velge faktura eller delbetaling må du oppgi adressen din (den som er registrert i folkeregisteret) som leveringsadresse, og du må ha fylt 18 år når du bestiller. En mindre kredittvurdering vil bli utført, og dette innebærer at dine kredittopplysninger blir innhentet. Ved forsinkelser eller manglende betaling blir det bli lagt til en forsinkelsesavgift samt forsinkelsesrenter.

På minside.collector.no kan du se en oversikt over alle ubetalte faktura fra Collector Bank.

For å se fullstendige vilkår for Collector Checkout se lenke nedenfor:

Alminnelige vilkår faktura og kontokreditt

7. Levering

Hos oss kan du velge mellom ulike fraktmetoder.

1. Fri frakt på bestillinger over 799kr

Velger du dette alternativet vil det bli gratis frakt på din bestilling. Da bestemmer vi hvilken fraktmetode som egner seg best for din bestilling. I dag har vi «pakke i postkassen» og «servicepakke», hvis den passer postkassen blir den levert der, hvis ikke nærmeste postkontor. Du vil da motta en hentelapp per post, e-post eller varsling på SMS.

Vi sender varene normalt 1-5 dager etter bestilling, etter det følges postens fremkomsttider.

2. 49kr i frakt på bestillinger under 799kr

Dette alternativet har en pris på 49kr, avhengig av vekt på pakken. Her velger vi en anbefalt leveringsmetode for deg.

8. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når han/henne, eller hans/hennes representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.

9. Angrerett

Hos SportsDeal har du 100 dagers bytte-, retur-, angrereturrett på ubrukte. Dette forutsetter at du gir oss beskjed før fristen er utløpt.

Undertøy, badedrakt og bikiniunderdeler kan ikke byttes/returneres. Sports-BH kan returneres, men ved retur må den være uten deodorantflekker/lukt.

Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpetidspunktet, innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en e-post når din retur er ferdigbehandlet. Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.

Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på https://www.collector.no/. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunden. Collector kan kontaktes på telefon 22 41 14 55 eller på e-post: contactcenter@collectorbank.no

Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Collector ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer slik at de får sørget for tilbakebetaling.

10. Leveringer og forsinkelser

Vi operer med det vi har valgt å kalle ærlige leveringstider. Det er også grunnen til at vi i dag har som mål å sende varen innen 1-5 virkedager fra oss. De varene som vi har på lager går stort sett samme dag, senest dagen etter. Andre varer må vi hente fra hovedlager og da kan det gå opptil 5 dager før vi får sendt dette fra oss. Normalt 3 dager. Leveringstider utover dette vil du få nærmere beskjed om i egen epost.

Er du usikker på din ordrestatus er det bare å ta kontakt med oss, så skal vi hjelpe deg med nærmere informasjon.

11. Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det er en mangel/feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss, for å videre dokumentere hva som er problemet med varen. Vi krever da nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler. Hvis noe er skadet/merker/flekker/lukt på produktet når du mottar pakken fra oss må du kontakte oss med det samme for å informere om dette slik at vi får registrert dette på din ordre hvis du skal returnere produktet.

Vær oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.

Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare - gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om utsolgtsituasjoner.

Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis for oss om at varen er handlet i vår butikk.

Ved reklamasjon får kunden tilbakebetalt samme beløpet for reklamasjonsvaren som da den ble kjøpt, eller ny vare dersom vi fremdeles har produktet på lager.

Bytte og retur tar ofte opp til 3 uker fra du har sendt varen i retur. Returskjema vedlegges fysisk i din bestilling, samt en link sendes i ordrebekreftelsen.

Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på https://www.collector.no/. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunder. Collector kan kontaktes på telefon 22 41 14 55 eller på e-post: contactcenter@collectorbank.no

På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss. Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er.

12. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.

Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.

Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling.9 Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.

Gebyr ved uavhentede varer: Dersom kjøperen unnlater å hente bestilte varer, belaster SportsDeal kjøper med et gebyr, dvs retur- og ekspedisjonskostnader (kr 199,-) samt påløpte renter og gebyr ved fakturakjøp. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.

13. Garanti

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

14. Personopplysninger

Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper.

15. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.

BYTTE/RETUR

Har ikke printer

Det er ikke noe problem, ta kontakt med oss så sender vi deg evt returskjema og/eller sendingslapp til deg.

Hvorfor koster retur 79,-

Iflg angrerettloven er det kunden som må stå for frakten tilbake til oss. Vi har valgt å tilby en billigere løsning, dere bruker da vår fraktavtale med posten. Dette gebyret dekker da opp vår kostnad, billigere for deg! Bytte er gratis

Produkt lagt til i ønskelisten