Retur, bytte og reklamasjon


Angrefristskjema finner du her.

Sportsdeal har 100 dagers returrett og følger ellers forbrukerkjøpsloven. Det betyr at du kan returnere ubrukte varer i original emballasje innen 100 dager fra du mottok den. Når din retur er mottatt av Sportsdeal vil pengene bli satt tilbake på konto, merk at det kan ta opptil 14 dager før pengene er tilbakebetalt, men i de fleste tilfeller tar det kun 1-4 virkedager. Når du returnerer en vare må du legge ved angrerettskjema som er lagt ved i e-post med ordrebekreftelse eller i sendingen. Det er ikke nødvendig å ta kontakt med Sportsdeal før du sender varen i retur.

Det er du som kunde som er ansvarlig for at varen kommer frem til oss, vi anbefaler derfor sterkt at du sender varen med sporingsnummer!

Du kan kjøpe en returseddel her til rabattert pris(trykk linken), vi sender deg returlappen i epost når vi har behandlet ordren din. Husk å ta vare på sporingsnummeret på pakken om den skulle bli borte i posten. Vi anbefaler på det sterkeste å ikke sende returer som brev med mindre produktet er lite og lett og med en totalverdi på maksimum 200 kroner, da brevforsendelser ikke er sporbare og ikke gir rett til refusjon fra Posten Norge om de kommer bort underveis.

Ved returer må kunden selv betale for frakt tilbake til butikken, mens alle kostnader som faktisk er belastet kunden, herunder porto, ekspedisjonsgebyr etc. i tillegg til varekostnaden, krediteres i sin helhet. 

Du kan kjøpe en returseddel her til rabattert pris(trykk linken), vi sender deg returlappen i epost når vi har behandlet ordren din. 

Retur levert tilbake til oss som er underfrankert(betalt for lite i forhold til postens satser), vil ilegges et gebyr på 150kr. Gebyret vil bli trukket fra evt kreditert beløp. 

Bytte

Vi bytter gjerne med deg! Ved bytte av varer fyller du ut angrefristskjemaet på toppen av denne siden eller som er vedlagt på ordrebekreftlese per e-post, og legger dette ved retursendingen. Det er viktig at angrefristskjemaet er fylt ut med all info vi trenger for å behandle ditt bytte så raskt som mulig. I tilfeller hvor det ikke ligger vedlagt angrefristskjema eller noe skriv med info er det svært vanskelig for oss å vite hvem som har sendt oss pakken og behandligstiden vil derfor kunne bli svært lang.

Ved bytte må kunden selv betale for frakt tilbake til butikken, mens vi står for sending av nytt produkt tilbake til kunde.

Du kan kjøpe en returseddel her til rabattert pris(trykk linken), vi sender deg returlappen i epost når vi har behandlet ordren din. 

Reklamasjon

Dersom du oppdager en feil på en vare ber vi deg kontakte Sportsdeal snarest mulig via e-post til post@sportsdeal.no. For å kunne gi deg god og raskest mulig hjelp ber vi om at du opplyser om følgende:

Fullt navn

Ordrenummer eller fakturanummer
Hvilken vare det gjelder
Størrelse og eventuelt fargen.
Beskriv feilen eller mangelen ved varen.

Da kan vi hjelpe deg med en ny erstatningsvare så kjapt som mulig!

Før du sender inn en reklamasjon bør du ha tatt kontakt som beskrevet ovenfor og forklare hva det gjelder. Da vil vi ut i fra beskrivelsen ta stilling til om det er en reklamasjonssak eller ikke. Når du har fått klarsignal til å sende inn varen ber vi deg om at den er ren, enten det er sko, tøy eller andre ting. Som regel leverer vi varen rett videre til produsent/leverandør for en vurdering fra deres side om de ønsker å behandle det som en reklamasjon. I noen tilfeller vil du også få beskjed om å sende varene direkte til produsent for enklere og raskere behandling.

Vi dekker fraktkostnad for varen kun dersom opplysningene som blir gitt er korrekte og det er en reell reklamasjon. Dersom det skulle vise seg at reklamasjonen er feilaktig beskrevet, ikke blir godkjent eller egentlig gjelder slitasje som ikke dekkes av reklamasjonsretten vil du selv måtte betale frakt.

Uavhentede Pakker:

Posten sender ut melding om ankommet pakke straks den ankommer ditt lokale postkontor. Deretter sendes det en påminnelse om uavhentet sending etter 7 dager. Dersom pakken ikke er hentet innen 14 dager, returneres den til oss. Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet.

Dersom vi ikke hører noe fra deg vil du bli belastet 200,- kroner + frakt tur/retur våre frakt- og administrasjonstkostnader ved uavhentede pakker.

 
Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen.

Om ikke annet er avtalt sendes alle returer, bytte og reklamasjoner til:

SportsDeal
Telegata 6
3674 Notodden
Norge

Merk gjerne pakken om det gjelder retur, bytte eller reklamasjon.