• Redusert pris
Xeed City El-Sykkel
Xeed

Xeed City El-Sykkel

200005243897
Din "bil" nummer to? Pendle til jobb uten å bli svett Trekk barna i tilhengeren uten at pulsen "går gjennom taket" Kraftig 80Nm Bafang G360 elmotor 504Wh batteri uten "rekkeviddeangst" Integrerte lykter
Les mer
help face
Dette regnes utifra leverandørens anbefalte utsalgspris: 24999 kr DU SPARER: 5000 kr,-
19999 kr
Farger
  • Matte Navy
Størrelse
  • 18
  • 20
Quantity
På lager

Elsykler er den nye bil nummer to! Pendle til jobb uten å bli svett, trim litt hardere på vei hjem. Eller trekk tilhengeren med barna uten å slite. City E er en praktisk elektrisk allroundsykkel som dekker de fleste transportbehov. Den har en kraftig (80Nm) Bafang krankmotor som gir lavt tyngdepunkt og god stabilitet, og er utviklet for nordisk klima. Videre er den satt opp med brede dekk for komfort, og skivebremsene gir effektiv stoppekraft for sikkerhet i trafikken. Kommer standard med integrerte lykter framme og bak som drives av sykkelens batteri. Komfortabel, oppreist sittestilling for mindre belastning på rygg og nakke, og for godt overblikk i trafikken. Justerbar styrehøyde.
  • SykkelkategoriEl_Hybrid
  • SportJa
  • Sittstilling60° Aktiv
  • Antall gir9
  • Rammestørrelse16, 18, 20, 22
  • RammeeCity Ride V2
  • GaffelSoxos
  • Hjulstørrelse28''
  • Felger / hjulsettSoxos DB QR 17
  • BremserTektro M275
  • GirskiftereShimano Altus
  • Gir bakShimano Acera
  • KrankgirIngen
  • KrankBafang E300 38 tenner
  • StyrestemSoxos
  • StyreSoxos
  • GripsSoxos
  • SetepinneSoxos
  • SetepinneklemmeSoxos
  • SeteSoxos Comfort
  • PedalerFlate
  • MotorBafang G360 250w/36V
  • MotorplasseringKrank
  • BatteriPhyllion
  • Batterikapasitet504Wh
  • Display_ComputerBafang
  • El-systemBafang
  • Vekt på sykkel21,53 kg
  • Inkludert ved leveringIntegrerte lykter, skjermer og bagasjebrett

BYTTE BREMSEKLOSSER PÅ FELGBREMS


Noen bremseklosser har utskiftbar bremsegummi. Disse løsnes ved å dra ut en låsesplint som holder bremsegummien.

  • Sett inn nye bremsegummier og fest splinten igjen.
  • Spisse klossene slik at de berører bremseflaten på felgen ca 1 mm før resten av klossen.

Må du bytte hele klossen, gjøres dette ved at du løsner mutteren som holder klossen (vanligvis 5 mm Umbraco eller 10 mm mutter), skifter ut bremseklossen og så fester den nye.

  • Også her skal klossen spisses slik at framparten av klossen berører bremseflaten på felgen 1 mm før resten av klossen.
  • Etterstramme wiren slik at klossen tar godt.

VASK SYKKELEN RIKTIG


Grundig vask

Vi anbefaler Pedro’s Mini Pit Kit som inneholder det meste du trenger til sykkelstell. I tillegg er det veldig kjekt med en sprayflaske med Muc-Off vaskemiddel.

  • Skyll først med varmt vann for å få skitten til å løse seg opp.
  • Deretter sprayer du vaskemiddel på hele sykkelen.
  • Bruk børster på steder der skitt og smuss sitter fast.
  • Vask sykkelen helt ren – vær grundig!

Bruk polish på rammen

  • En blank og finne ramme gir deg mer igjen hvis du en gang skal selge sykkelen.
  • Sykkelen blir også mye enklere å holde ren.
  • Tørk grundig og spray på polish og poler med en myk klut.

Smør kjedet riktig

  • Vask kjedet helt rent med avfettingsmiddel, tørk av grundig.
  • Velg en kjedeolje som passer ditt bruksområde, f.eks Pedro’s SynLube eller Weldtite.
  • Drypp en dråpe olje på innsiden av hvert ledd, og jobb deg rundt hele kjedet.
  • Når alle leddene er smurt, fører du pedalarmene bakover i ca 30 sekunder.
  • Tørk så overflødig olje forsiktig vekk.

Du trenger følgende verktøy:

  • Mini Pit Kit
  • Muc-Off
  • Six Pack Chain Tool+
  • Intensive Care Unit +M7
  • Gulvpumpe
  • Pedro’s dekkspaker
  • Skarp wirekutter
  • Feedback Sports Mechanic mekkestativ

VELG RIKTIG DEKK


Riktig dekkvalg avgjør både feste og rulleegenskaper, og er like viktig enten du driver med stisykling eller deltar i terrengritt.

Terrengdekk Brede dekk punkterer mindre, triller bedre og er mer komfortable på ujevnt underlag. Smale dekk har lavere vekt, triller raskere på jevnt underlag, men punkterer lettere. Sykling på våt stein og glatte røtter krever mykere gummiblanding, noe som triller dårligere men gir godt feste. I rittsammenheng velger man dekk ut fra det underlaget det er mest av. Som oftest er Continental Race King eller andre lavknastdekk det raskeste valget.

Grus/god sti: Rulleegenskaper er viktigst, men du må ha feste for å ikke skli ut i svingene. Tips: Continental Race King og Continental Twister.

Allround: Krever mer feste, og derfor lenger avstand mellom knastene. Ofte vil det hjelpe med grovere dekk framme. Tips: Continental X-King

Terreng/sti: Volum og feste er viktigere enn lav vekt. Tyngre dekk tåler mer. Mykere gummi er å foretrekke, gir bedre grep. Tips: Continental Mountain King og Continental Rubber Queen.

Fatbike/tjukksykkel: Brede dekk som gir mye bedre flyteevene og absorberer ujevnheter i terrenget bedre enn tradisjonelt brede terrengdekk. Brukes med lavt lufttrykk, f.eks 6 psi framme og 8 psi bak.Bredder fra 3,8 til like under 5".

Sjekk lufttrykket Ikke pump terrengdekkene steinharde – da mister du bare kontrollen på sykkelen! For et 2.0" dekk er 35 psi bak og 30 psi foran (person på 80 kg) et godt utgangspunkt. Bredere dekk kan kjøres med lavere trykk. Mange konverterer vanlige dekk til slangeløst med Caffélatex. Dekkene må være klargjort for slangeløst, f.eks Continental Race Sport.

Hybrid Det er viktig å tenke på hvor man sykler mest og hva man prioriterer. Liker man fart må man ofte skofte litt på komforten. Kjører man mye med sidevesker eller sykkelhenger trengs mer volum for punkteringsbeskyttelse.

Terrengsykkel

Hybridsykkel

Produktanmeldelser


Produkt lagt til i ønskelisten